Republika Hrvatska je u završnoj fazi nabave eskadrile višenamjenskih borbenih zrakoplova. Izbor se sveo na stari F-16 ili novi Grippen C/D.Švedski SAAB nudi novi Grippen C/D s najnovijim paketom MS20 kojeg trenutno posjeduje samo Švedsko ratno zrakoplovstvo. Izrael nudi F-16C/D koji su stari više od 30 godina u trenutku isporuke.
F-16 C/D Barak do postizanja pune operativne sposobnosti koja se planira postići 2024. godine približno bi imalo 35 godina. Kako bi ispunili zahtjev HRZ i PZO za životnim vijekom od 25-30 godina morat će također proći strukturnu nadogradnju kroz Service Life Extension Program (SLEP) proizvođača Lockheed Martin kojim se osigurava životni vijek do 2048. Još ne zna niti koliko će SLEP koštati u konačnici.
Evaluacijom troškova može se ipak doći do spoznaje da je ponuđeni stari F-16 u biti cijenovno 2050. jednak troškovima novog Grippena C/D zbog visokih operativnih troškova, te potrebnih preinaka, nadogradnje i troškova produljenja životnog vijeka. Posebna je priča održivost takve flote i njezina operativna raspoloživost s avionima starim 30 i više godina.